Proces powstawania suwnic

Inżynierzy łączmy się!

Proces powstawania suwnic

27 września 2019 Maszyny i urządzenia 0
suwnice

Suwnice są to konstrukcje mostowe różnej wielkości, które mają służyć do przewożenia różnego rodzaju materiałów na ograniczonym obszarze. Ze względu na to, że zajmują wiele miejsca i muszą być precyzyjnie dopasowane do warunków otoczenia, zawsze wykonywane są na zamówienie. Oznacza to, że jeśli zdecydujemy się zamówić dźwignicę do swojego przedsiębiorstwa, zostanie ona wykonana w taki sposób, aby spełniać wszystkie nasze potrzeby i oczekiwania.

Suwnice z właściwym udźwigiem

suwniceW jaki sposób wygląda proces produkcji urządzeń podnośnikowych? Pierwszym krokiem jest oczywiście skontaktowanie się z przedsiębiorstwem, które zajmuje się produkcją dźwignic. Bardzo istotne jest to, że większość przedsiębiorstw oferuje nie tylko wytworzenie suwnic, ale także ich montaż, rozruch oraz ewentualnie wykonywanie okresowych przeglądów technicznych. Warto skorzystać z usług takiej firmy, ponieważ wtedy nie będziemy musieli poszukiwać dodatkowych pracowników czy przedsiębiorstw zajmujących się realizacją kolejnych prac. Kiedy skontaktujemy się z przedstawicielem handlowym firmy, która produkuje suwnice na zamówienie, z pewnością zapyta on o nasze oczekiwania. Wśród niezbędnych informacji pojawią się między innymi maksymalny udźwig, miejsce usytuowania itd. Przed przystąpieniem do procesu projektowania w miejscu wbudowania z pewnością pojawi się zespół odpowiedzialny za pomiary hali. W większości przypadków suwnice są jednak planowane na etapie wznoszenia obiektu.

suwniceW takiej sytuacji inżynierowie odnoszą się bezpośrednio do projektu wykonawczego opracowanego przez biuro projektowe. Po ustaleniu szczegółów dotyczących suwnicy rozpoczyna się etap ich projektowania. Jest to bardzo istotny etap, ponieważ suwnice są konstrukcjami poruszającymi się po torowisku, które powinno być wykonane bardzo dokładnie. Po akceptacji projektu przez inwestora rozpoczyna się etap produkcji wszystkich elementów ? od mostu, który jest wykonany z blachownic stanowych, przez tory, aż do układu sterowania całym urządzeniem. Kiedy tylko będzie taka możliwość przechodzi się do montażu konstrukcji. Najpierw na plac budowy transportowane są elementy torowiska. Bez wątpienia to jego ułożenie zajmuje najwięcej czasu. Jest tak, ponieważ musi ono zostać wykonane bardzo precyzyjnie.

Po dokładnym sprawdzeniu torowiska musi zostać na nim posadowiony most roboczy. Wykonuje to się za pomocą jezdnych dźwigów, które są w stanie podnieść blachownicę na odpowiednią wysokość. Ostatnim krokiem jest instalacja całego systemu sterowania oraz skontrolowanie, czy wszystko działa tak, jak powinno.